Sevgili Fındık Dergisi dostları,
2025 Yılının ilk sayısında sizlerle tekrar buluşmanın mutluluğunu yaşıyorum.
2025 Yılının ilk üç ayına bakıldığında Türkiye Fındık İhracatı tüm ekonomik göstergelerde çok hızlı bir şekilde liderliğine devam ediyor ve Türk Fındığı için her zaman gururlandığımız üzere tarımsal ihracatımızdaki yerini hala korumaya devam ediyor. Ancak, her yazımda bahsettiğim üzere yeni pazarlar ve yeni katma değerli üretimlerle Türk Fındığını dünya tüketicileriyle buluşturmamız da ayrı bir zorunluluk arz ediyor. Gelişen ve değişen dünya düzeninde bunun artık Türk Fındık sektörü adına başarılması çok önemli bir zorunluluk diye düşünüyorum.
Bir başka açıdan bakmak gerekirse Fındık Tanıtım Grubunun yapmış olduğu geçmişteki faaliyetleri şimdi kendi imkanları ile Karadeniz ve İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birliklerimizin yapmaya çalıştığını görüyoruz. Bu çabaları takdirle karşılamakla beraber tanıtım grubunun yürütmüş olduğu faaliyetlerin bugünkü kıt kaynaklardan daha etkin faaliyetler içerisinde yürütüldüğü gerçeğini de ifade etmek gerekiyor. Türkiye’deki birçok tanıtım grubunun almış olduğu mesafelerin yok sayılarak kapatılmasını hala anlamakta zorluk çekiyoruz. Çünkü o günlerde Fındık İhracatçılarının kendi imkanlarıyla oluşturmuş oldukları ve Devlet yetkililerinin de onay verdiği bu yapı kendi kaynaklarıyla kendi pazarını bulan mucize bir yapı idi ve çok güzel şeyler yaptı tekrar tekrar söylemek durumundayız ki Fındık Tanıtım Grubu Türk Fındığının dış pazarlarda adından söz ettirebilmesi için hayata geçirilmesi gereken bir yapı. Çin’den örnek vermek gerekirse Fındığı tanımayan bir topluma, fındığın isim yarışmasını yaparak fındık tanıtımı gerçekleştirmiş bir tanıtım grubuydu. Fındığın adını Çin’de o gün hatırlayanlar bilir “Kral Yemişi” idi. Hatta FTG’nin tanıtım mottosu bile “Mucize Kuruyemiş” adı ile addediliyordu.
Güzel ve nitelikli çalışmalar idi. Giresun Ticaret Borsası olarak yukarda bahsettiğimiz üzere fındık ihracatımızı artırmak ve yeni ihracatçıları dış piyasalarla tanıştırmak üzere kurumumuzun üstlenmiş olduğu misyon ve vizyon çerçevesinde Ticaret Bakanlığı destekli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesinin ikincisine başladık ve hızla katılımcılarımızla birlikte faaliyetlerimize devam ediyoruz. Umuyoruz ve ümit ediyoruz ki bu sene içerisinde ilk yurt dışı pazarlama faaliyetimizi yapmış olacağız ve Türk Fındığının temsilcisi Giresun Kalite Fındığı dış piyasalarda layık olduğu yerlerle ve lezzetlerle buluşturacağız. Bu konuda heyecanımız büyük ve azmimiz çok. Bu konu da her türlü öneriye ve iş birliğine de açık olduğumuzu bu vesileyle ifade etmek istiyorum.
Bu dönem içerisinde Fındık Kahverengi Kokarca Zararlısı ile Mücadelede bilinirliliği ve bilinci artırma adına devlet yetkililerini, bölge oda ve borsa başkanlarını, ziraat odalarını, üreticilerimizi, ihracatçılarımızı ve sektörün tüm paydaşlarını Giresun Ticaret Borsası’nda buluşturduk. Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Prof.Dr. Ahmet GÜMEN ve Türk Özel sektörünün çatı kuruluşu TOBB Başkanı M. Rifat HİSARCIKLIOĞLU’nun himayelerinde, Türk Fındığının korkulu rüyası haline gelen fındık kokarca zararlısı ile mücalede etkin yöntemler için kendilerinden taleplerimizi ilettik. Sektörün ve devletin iş birliği ile tarıma büyük zararı olan bu zararlı ile mücadele için gereken önlemlerin devletimiz tarafından alındığını ve alınmaya devam edildiğini hep birlikte müşahede ettik. Devlet yetkililerine bu anlamda teşekkür ediyoruz. Bu bilinçlendirmeyi sağlamak üzere her sorunumuzda çözüm bulmaya çalışan Kıymetli TOBB Başkanıma ayrıca teşekkür etmek istiyorum.
Sevgili Fındık Dergisi Dostları, Türk Fındığı adına alınacak çok yol ve iş var. Bu anlamda hepimize görevler düşüyor. Her geçen gün fındıktan yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi sektör temsilcileri olarak bizleri mutlu ediyor. Özellikle bu sayımızda görüleceği üzere fındık sütü tüketiminin artması ve insanların sağlıklı içeceklere ulaşma bilinci fındık tüketimini her geçen gün artması demek. Ancak bu gelişmelerin ülkemizde markalaşmış ve katma değerli ürün ihracatının da önünün açılmasını beklemek de en büyük dileğimiz ve temennimiz. Bununla ilgili bir an önce teşvik edici yöntemlerin geliştirilmesini bekliyoruz.
Türk Fındığı’nın artık naturel ve yarı işlenmiş bir halde ihracına yönelik kısır döngüden kurtulabilmesi için bu anlamda hepimize görevler düşüyor. Yeni yatırımcıların ve var olan yatırımcıların yeni ürün gelişimine destek sunmalarını bekliyoruz.
Sevgili fındık dergisi dostları fındık bahçelerimiz yeşilleniyor ve bu renk tonu hepimize baharın tazeliğini, sevincini ve yeni bir fındık sezonuna ulaşacağımızı müjdeliyor. Bu anlamda bereketli bir sezon olacağını umuyoruz. Bu vesileyle tüm Fındık Dergisi dostlarına sevgi ve saygılarımı sunuyor, her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.
![]() | KAHVERENGİ KOKARCA İLE MÜCADELE ÇALIŞTAYIMIZI GERÇEKLEŞTİRDİK. |
Hamza BÖLÜK |
Sevgili Fındık Dergisi dostları,
2025 Yılının ilk sayısında sizlerle tekrar buluşmanın mutluluğunu yaşıyorum.
2025 Yılının ilk üç ayına bakıldığında Türkiye Fındık İhracatı tüm ekonomik göstergelerde çok hızlı bir şekilde liderliğine devam ediyor ve Türk Fındığı için her zaman gururlandığımız üzere tarımsal ihracatımızdaki yerini hala korumaya devam ediyor. Ancak, her yazımda bahsettiğim üzere yeni pazarlar ve yeni katma değerli üretimlerle Türk Fındığını dünya tüketicileriyle buluşturmamız da ayrı bir zorunluluk arz ediyor. Gelişen ve değişen dünya düzeninde bunun artık Türk Fındık sektörü adına başarılması çok önemli bir zorunluluk diye düşünüyorum.
Bir başka açıdan bakmak gerekirse Fındık Tanıtım Grubunun yapmış olduğu geçmişteki faaliyetleri şimdi kendi imkanları ile Karadeniz ve İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birliklerimizin yapmaya çalıştığını görüyoruz. Bu çabaları takdirle karşılamakla beraber tanıtım grubunun yürütmüş olduğu faaliyetlerin bugünkü kıt kaynaklardan daha etkin faaliyetler içerisinde yürütüldüğü gerçeğini de ifade etmek gerekiyor. Türkiye’deki birçok tanıtım grubunun almış olduğu mesafelerin yok sayılarak kapatılmasını hala anlamakta zorluk çekiyoruz. Çünkü o günlerde Fındık İhracatçılarının kendi imkanlarıyla oluşturmuş oldukları ve Devlet yetkililerinin de onay verdiği bu yapı kendi kaynaklarıyla kendi pazarını bulan mucize bir yapı idi ve çok güzel şeyler yaptı tekrar tekrar söylemek durumundayız ki Fındık Tanıtım Grubu Türk Fındığının dış pazarlarda adından söz ettirebilmesi için hayata geçirilmesi gereken bir yapı. Çin’den örnek vermek gerekirse Fındığı tanımayan bir topluma, fındığın isim yarışmasını yaparak fındık tanıtımı gerçekleştirmiş bir tanıtım grubuydu. Fındığın adını Çin’de o gün hatırlayanlar bilir “Kral Yemişi” idi. Hatta FTG’nin tanıtım mottosu bile “Mucize Kuruyemiş” adı ile addediliyordu.
Güzel ve nitelikli çalışmalar idi. Giresun Ticaret Borsası olarak yukarda bahsettiğimiz üzere fındık ihracatımızı artırmak ve yeni ihracatçıları dış piyasalarla tanıştırmak üzere kurumumuzun üstlenmiş olduğu misyon ve vizyon çerçevesinde Ticaret Bakanlığı destekli Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi Projesinin ikincisine başladık ve hızla katılımcılarımızla birlikte faaliyetlerimize devam ediyoruz. Umuyoruz ve ümit ediyoruz ki bu sene içerisinde ilk yurt dışı pazarlama faaliyetimizi yapmış olacağız ve Türk Fındığının temsilcisi Giresun Kalite Fındığı dış piyasalarda layık olduğu yerlerle ve lezzetlerle buluşturacağız. Bu konuda heyecanımız büyük ve azmimiz çok. Bu konu da her türlü öneriye ve iş birliğine de açık olduğumuzu bu vesileyle ifade etmek istiyorum.
Bu dönem içerisinde Fındık Kahverengi Kokarca Zararlısı ile Mücadelede bilinirliliği ve bilinci artırma adına devlet yetkililerini, bölge oda ve borsa başkanlarını, ziraat odalarını, üreticilerimizi, ihracatçılarımızı ve sektörün tüm paydaşlarını Giresun Ticaret Borsası’nda buluşturduk. Tarım ve Orman Bakan Yardımcısı Prof.Dr. Ahmet GÜMEN ve Türk Özel sektörünün çatı kuruluşu TOBB Başkanı M. Rifat HİSARCIKLIOĞLU’nun himayelerinde, Türk Fındığının korkulu rüyası haline gelen fındık kokarca zararlısı ile mücalede etkin yöntemler için kendilerinden taleplerimizi ilettik. Sektörün ve devletin iş birliği ile tarıma büyük zararı olan bu zararlı ile mücadele için gereken önlemlerin devletimiz tarafından alındığını ve alınmaya devam edildiğini hep birlikte müşahede ettik. Devlet yetkililerine bu anlamda teşekkür ediyoruz. Bu bilinçlendirmeyi sağlamak üzere her sorunumuzda çözüm bulmaya çalışan Kıymetli TOBB Başkanıma ayrıca teşekkür etmek istiyorum.
Sevgili Fındık Dergisi Dostları, Türk Fındığı adına alınacak çok yol ve iş var. Bu anlamda hepimize görevler düşüyor. Her geçen gün fındıktan yeni ürünlerin piyasaya sürülmesi sektör temsilcileri olarak bizleri mutlu ediyor. Özellikle bu sayımızda görüleceği üzere fındık sütü tüketiminin artması ve insanların sağlıklı içeceklere ulaşma bilinci fındık tüketimini her geçen gün artması demek. Ancak bu gelişmelerin ülkemizde markalaşmış ve katma değerli ürün ihracatının da önünün açılmasını beklemek de en büyük dileğimiz ve temennimiz. Bununla ilgili bir an önce teşvik edici yöntemlerin geliştirilmesini bekliyoruz.
Türk Fındığı’nın artık naturel ve yarı işlenmiş bir halde ihracına yönelik kısır döngüden kurtulabilmesi için bu anlamda hepimize görevler düşüyor. Yeni yatırımcıların ve var olan yatırımcıların yeni ürün gelişimine destek sunmalarını bekliyoruz.
Sevgili fındık dergisi dostları fındık bahçelerimiz yeşilleniyor ve bu renk tonu hepimize baharın tazeliğini, sevincini ve yeni bir fındık sezonuna ulaşacağımızı müjdeliyor. Bu anlamda bereketli bir sezon olacağını umuyoruz. Bu vesileyle tüm Fındık Dergisi dostlarına sevgi ve saygılarımı sunuyor, her şeyin gönlünüzce olmasını diliyorum.